Rekonštrukcia pravostrannej ochrannej hrádze Ipľa v uvedenom úseku zahŕňa prevýšenie a urovnanie koruny hrádze na Q100 = 651,0m3s-1., utesnenie telesa hrádze a podložia podzemnou tesniacou stenou a predĺženie hrádze v jej hornom úseku so zaviazaním do terénu.
Prevýšenie hrádze
Úprava koruny a jej prevýšenie začína v km 0,000 = r. km 44,450 na kóte 123,78 m n. m. pokračuje po km 0,435, kde hrádza nadväzuje na bočný múr hradenia na kóte 124,05 m n. m.. Od km 0,4445 po km 1,2545 rekonštrukcia na kóte 124,54 m n. m. končí a pokračuje jej predĺženie a naviazanie na terén. Zrekonštruovaná hrádza bude mať šírku koruny 3,5 m. Vzdušný svah hrádze v sklone 1:2. Koruna hrádze a nový návodný svah sa zahumusuje v hrúbke 200 mm a zatrávni.
Predĺženie hrádze
Predĺženie POH nadväzuje na jej rekonštrukciu v km 1,2545 a končí zaviazaním do pôvodného terénu v km 1,285 = r. km 45,750. Koruna šírky 3,5 m pokračuje v sklone rekonštruovanej hrádze a na pôvodný terén sa napojí na kóte 124,56 m n. m.. Sklon návodného a vzdušného svahu je 1:2. Koruna a svahy sa zahumusujú v hrúbke 200 mm a zatrávnia. Predĺžená hrádza križuje cestný rigol, ktorý odvádza vody od miestnej komunikácie smerom k toku. Odvedenie týchto vnútorných vôd je riešené prevedením betónovým potrubím DN 500 dĺžky 7,65 m, na konci ktorého sa osadí koncová klapka HADE PTK-G DN 500. Na návodnej strane sa vybuduje rigol v dĺžke 5,0 m. Obidva rigoly budú v úseku 3,0 m opevnené melioračnými tvárnicami TBM 55-16.
Tesnenie hrádze
Utesnenie telesa hrádze a časti podložia bude realizované podzemnou tesniacou stenou, realizovanou spôsobom prúdovej injektáže. Stena je navrhnutá do hĺbky 5,0m pod korunou zrekonštruovanej hrádze tak, aby bola zaviazaná do ílovitých a hlinitých vrstiev. Priemerná hĺbka tesniacej steny je 3,69 m a bude mať dĺžku 1275,5 m. Bude budovaná z osi koruny pôvodnej hrádze, vrty a samotná injektáž sa bude prevádzať z technologickej ryhy šírky 1,5 m a hĺbky 1,0m. Vrchných 200 mm ryhy sa vyplní zeminou.